Gadżety reklamowe są doskonałym narzędziem marketingowym, ale kluczem do sukcesu jest nie tyle sam gadżet, co naniesiony na jego powierzchnię nadruk. Dopiero wówczas gadżet spełnia swoją rolę, jaką jest zapamiętanie i utrwalenie przez klienta naszej marki.

Skoro nadruk ma tak duże znaczenie, to istotny jest zatem sposób naniesienia nadruku. Chodzi o to, by upominek reklamowy był estetyczny, a sam nadruk trwały i bardzo czytelny. Nie ma sensu wydawania pieniędzy na gadżet słabej jakości z nieczytelnym nadrukiem, gdyż taki gadżet nie przyniesie nam korzyści, a obdarowany klient z pewnością nie pomyśli o nas dobrze.

Wybór odpowiedniej metody znakowania ściśle uzależniony jest od tego co chcemy nadrukować, jakiej wielkości i na jakiej powierzchni.
Wyróżniamy kilka technik nadruku, przy czym mówiąc nadruk, mam na myśli tak naprawdę znakowanie, gdyż nie każda metoda naniesienia logo na gadżet reklamowy to nadruk.

Tampodruk

Tampodruk to jedna z najpopularniejszych metod znakowania farbami na gadżetach reklamowych. Metoda ta wykorzystuje do naniesienia nadruku silikonową podkładkę, zwaną stemplem lub tamponem z uprzednio przygotowanej matrycy.
Do nadruku wykorzystywane są farby z palety Pantone. Tą metodą możliwe jest znakowanie gadżetów wykonanych z tworzyw sztucznych, papieru, drewna, skóry, czy ekoskóry.
Zaletami tej metody są precyzja, czytelność nadruku i jego odporność na uszkodzenia mechaniczne. Wśród wad wymienić należy ograniczoną powierzchnię nadruku oraz brak możliwości zastosowania przejść tonalnych.
Ta metoda najczęściej wykorzystywana jest przy znakowaniu długopisów, ołówków, pamięci USB.
Nadruk reklamowy tampodrukiem

Sitodruk

To metoda bardzo tradycyjna o wysokiej trwałości i dokładności nadrukowanych kolorów. Najważniejszym elementem tej metody jest sito, czyli drobna siatka tkana lub metalowa, przez które, po nałożeniu szablonu, przeciskana jest farba.
Sitodruk jest najlepszym rozwiązaniem przy nadrukach na dużych, płaskich przestrzeniach, aczkolwiek wykorzystując urządzenie rotacyjne możliwe jest taż znakowanie butelek.
Do nadruku wykorzystywane są również farby z palety pantone.
Ta metoda powszechnie stosowana jest do wykonywania nadruków m.in. na torbach, parasolach, notesach, czy koszulkach.
Nadruk reklamowy sitodrukiem

Grawer

Grawerowanie laserowe polega na wycięciu wierzchniej warstwy produktu, odsłaniając jego bazową fakturę, przy pomocy lasera.
Koloru znakowania uzależniony jest od rodzaju materiału z jakiego wykonany jest znakowany gadżet.
Grawerowanie ma zastosowanie dla produktów wykonanych z metalu, drewna, szkła, skóry i niektórych produktów z tworzyw sztucznych.
Zaletą graweru jest przede wszystkim precyzja i trwałość znakowania.
Tą metodą znakujemy najczęściej długopisy, kubki, termosy, breloki i szereg gadżetów wykonanych z drewna lub metalu.
Grawerowanie logo na gadżetach reklamowych

Tłoczenie

To bardzo elegancka metoda znakowania. Polega na odciśnięciu na znakowanym produkcie logotypu w formie metalowej matrycy, przy czym matryca musi być podgrzana do odpowiedniej temperatury.
Ostateczny wygląd wytłoczonego logo zależy od rodzaju materiału oraz jego sposobności na odkształcenia.
Tego typu znakowanie stosujemy na materiałach wykonanych ze skóry, materiałach skóropodobnych, tworzywach oraz tekturze.
Najbardziej nadają się więc produkty takie jak notesy i notatniki, teczki, kalendarze książkowe, portfele.
Gadżety z tłoczonym logo

Termotransfer

Metoda ta polega na wgrzaniu logo w materiał przy pomocy termicznej prasy. Logotyp przygotowujemy wcześniej ze specjalnej folii flex, którą wycinamy przy użyciu plotera.
Nadruk transferowy ma zastosowanie w szerokiej gamie produktów, jednak muszą to być produkty odporne na wysoką temperaturę (100-150°C).
Ta metoda stosowana jest najczęściej do znakowania takich gadżetów jak torby, worki, plecaki, czy odzież reklamowa.
Nadruki reklamowe termotransferem

Nadruk UV

To nowoczesna metoda, w której grafika nadrukowana jest specjalnymi farbami bezpośrednio na powierzchni gadżetu, a następnie utwardzana jest za pomocą promieni UV.
Nadruki tą metodą wykonywane są w kolorystyce CMYK i dają ogromne możliwości znakowania full kolor, przejść tonalnych, bez wpływu na cenę znakowania.
Dzięki temu metoda ta znajduje zastosowanie w coraz większej grupie gadżetów reklamowych, od długopisów, notesów po pendrive i powerbanki.
Nadruki reklamowe UV kolor